Today and My Lucky Post :D

by eqahashim
Salam buat semua :) Okay ! Hari ni aku nak story sikit . Disebabkan ini adalah post aku yang ke 100# . *HAHA . Kelakarlah kisah aku hari ni . Okay ! Kita nak mulakan cerita ni dari mana ek ? *HAHA . Dari pagilah okey tapi terus skip apa yang aku buat selepas mandi okey ? Tak perlu tahu apa yang aku buat sebelum mandi :) *HEHE . As usual , mamy aku mesti ajak aku pergi town . Beli barang2 keperluan untuk buat lunch :) Seperti biasa mamy mesti tak lupa nak beli ayam . Dah jadi rutin dah pon -.-'' . Lepas tu , aku jalan2 dan ikut mamy aku pergi mana . Di situ ada mamy , di situ ada Eiqah :) *HEHE . Lepas tu , baliklah . Sampai ajer rumah aku dan mamy berehat seketika . Menikmati breakfast :) Aku minum air soya jer pagi tu . Yum2 ! 
Then , kami mulakan operasi . Aku jemur baju2 members yang stay dekat rumah ni . Mak aii ! Banyak benor ! Tapi aku sempoi :) Dah jadi rutin apa . Hari2 jemur baju best jugak . Lepas tu , mamy suruh aku goreng ayam . Haa ! Ni yang aku lemah sangat ni . Mengoreng ! Kalau korang tengok tangan aku ni , dh macam2 benua dah ada . Haduh ! Sakit woo ! Ish2 ! Nasib badanlah dikatakan . Kesian aku . Tapi hari ni nasib aku baek punya ! *hehe ! Happy giler aku . Haha .
Itu pagi punya cerita . Aku malas nak cerita panjang . *HAHA . Just skip it okay ? Petang tu mamy aku suruh aku pergu jumpa Aunty Aji . Suruh ambil batang apa tah . Aku tak tahu nama batang tu . Selain tu , dia suruh aku ambil daun sirih dan pucuk bunga raya . Dia suruh aku beli sedikit makan jugalah . Haha . Time tu , aku dan kawanlah yang pergi ambil semua tu . Selesai je kami ambil daun sirih , jeng3 ! my motor broke down tau ! Kami berdua apalah . sorang tanya sorang nak buat apa lagi ni ! Then , kami terpaksa jalan kaki . wah ! Jalan kaki pergi mana ? Jalan kaki pergi rumah bestie akulah ! Kawan aku yang dengan aku nii . Hehe . Kami bawa helmet kami sekali . Wow ! Memang malang betul nasib kami berdua hari ni . Alahai ! 
Lepas selesai aku dan bestie aku ambil dan hantar barang2 yang mamy aku suruh, kami berdua singgah town lagi then, balik rumah bestie aku lagi . Time ni jalan kaki pergi tempat motor aku tu tadi . Punyalah malang ! fuhh ! Time aku dan bestie aku mengheret motor tu , tetiba datang seorang Pak Cik . Naseb baik time tu wok ! Dia tolang kami pam tayar motor tu sekejap . Lepas tu , dia bagitau yang moto tu bocor . So , dia suruh kitaorg cepat2  hantrar motor tu ke bengkel . Punyalah nerves bawa motor tu masa tu . Ish2 ! 
Sementara motor tu masih diperbaiki , aku dan kawan aku pergi beli makanan yang mamy suruh aku beli . Then , kami sebuh cari correction tape . Fuh ! Lepas tu , kami pergi dekat bengkel tu balik . Bayar terus pecut ! Punyalah happy aku dan bestie aku masa tu . Siap raon2 lagi tau ! ish2 ! 
Masa kami jalan tu , tetiba bestie aku rasa macam ada yang tak kena dengan motor tu . Lepas dia cakap macam tu , aku tengoklah tayar tu balik . Aku pun tanya 'Jangan2 tayar ni buat hal lagi tak. Jum berhenti'. So , kami pun berhenti . Seperti yang disangka ! Tayar motor tu buat hal lagi ! Bengang betul masa tu . Tapi kami berdua tetap bersabar . Fuh ! Naseb baik waktu tu kami berhampiran dengan bengkel . Kalau tidak ... 
Sesampai kami di bengkel tersebut , kami tunggu dalam masa 2 minit sebelum Tauke tu pi tengok balik dan check motor kami . Hm . Dia suruh kami bayar tambahan untuk ganti balik beledar yang rosak tu tadi . Aku dan bestie aku pun terpaksalah jalan kaki . Nak ambil duit punya fasal . Ish2 ! Penat betul ! Hanya aku , bestie aku dan Dia jer tahu . Tapi tak apa . Tetap bersabar masa tu . Yang paling penting , kami berdua sempat berjogging lagi tau ! haha . sampai rumah aku dan bestie aku rehat sekajap then minum sedikit air . Duit pun dah dapat so kami teruskan perjalanan . 
Sampai je dekat bengkel aku dan Nina terus bayar . Dapat jer baki duit tu , kami terus balik ! 
Memang malanglah naseb kami hari ni . Basah satu badan ! ish2 ! Tapi walauapapun  hari ni besh juga sebenarnya :) Adventure ! haha . 

So , aku rasa sampai ni jelah aku nak coretkan . Aku rasa bnyk kesalahan2 ejaan , susunan ayat dan sewaktu denganny dalam coretan aku ni . Tapi tak apa . Kalau korang faham , okeylah . Kalau tak faham tu , lantaklah ! So , TATA dan SALAM ^^

Enjoy reading? Please Leave Ur Step. Thank You^^

0 si Katak:

Katak Setia :*