4JENIS PERANGAI KOT :P

by Dayang Hafiqah

assalamualaikum wbt :)

hai kawan kawan. hari ni eiqah nak kongsi ckit tentang gelagat manusia
ckit je tak banyak. bolehlah untuk dikongsi :)

okay. manusia ni ada 4 jenis sifat yang berlainan
kenapa? mengapa? siapa? apa? bagaimana? 
semuanya memang sudah diaturkan

okay. jenis yang pertama ialah orang yang tak mudah marah dan mudah juga dipujuk bila marah
orang sebegini memang sangat mulia hatinya :)
tapi orang macam ni jarang kita nak jumpa kan?
adalah tapi jarang tapi kalau eiqah jumpa orang macam ni selalukan,
sumpah! eiqah nak jadi macam mereka :D lalalaa* kalau boleh la kan?
tak ada yang mustahil punya~

jenis yang kedua ialah orang yang tak mudah marah tapi bila marah susah sangat nak pujuk 
orang begini susah sangat nak pujuk kan?
eiqah takut sangat dengan orang macam ni *serius*
eiqah fobia dan sekarang pun eiqah tengah pujuk tapi macam tak berhasil ja :/
tapi eiqah tak putus asalah. lalala*
tambahan lagi, kawan eiqah banyak yang jenis macam ni.
haha *tipu tipu* tak adalah haha

jenis yang ketiga pula adalah orang yang mudah marah tapi senang sangat nak pujuk
a'ah! ini adalah jenis perangai eiqah
serius eiqah mudah marah dan mudah merajuk 
tapi eiqah memang senang nak baik balik just dengan satu gurauan
betul tak? memang selalunya macam tulah hehe

dan yang terakhir adalah orang yang mudah marah dan susah untuk dipujuk
zzzz -.- orang macam ni adalah jenis yang pendendam
semoga orang macam ni tak ada kena mengena dalam hidup kita
tapi orang mcam ni memang ada disekeliling kita
so, eiqah doakan perangai macam ni tak berkekalanlah orite? hehe

lala. eiqah rasa itu sahaja yang eiqah nak kongsikan
btw, eiqah nak tanya korang perangai macam mana eh?
hehe. till we meet again TATA :D

Enjoy reading? Please Leave Ur Step. Thank You^^

0 si Katak:

Katak Setia :*