1st Entry untuk TAHUN 2015 !

by Dayang Hafiqah


assalamualaikum wbt
ingat eqah lagi? alhamdulillah.
ini adalh entry eqah yang pertama untuk tahun 2015
aduh! hampir setahun eqah tinggalkan zaman blogger ini
haha. jangan risau insya Allah lepas ni akan aktif semula

tahun 2015 ini memang agak besar cabaranya memang tak dapat nak cakap apa dah :)
tapi bagi eqah setiap yang berlaku memang ada hikmahnya. eqah pasti
yup! memang eqah ni jenis yang kuat terasa hati. cepat marah. kuat melenting.
mungkin memang sudah sifat peribadi eqah memang mcm tu 
tak tahulah orang tahan ke tidak 
tapi sikap tu tak lama pun eqah baik hati orang nya tau dah la comel :p

mengadala tu. okay, hari ini 26/April/2015.
hari jadi abang yang tersayang :)
ehceh! megadalah la lagi!
sebenarnya eqah tak tahu nak taip apa pun
eqah rasa sunyi dan sedih sebenarnya
tak tahu sebab apa tapi eqah hanya mampu senyum saja
ketawa dan ketawa dan ketawa sampai pengsan
dan bila berhenti rasa tu memang akan datang balik



sebab perasaan itu sentiasa ada bersama eqah kebelakangan ini
tak kisahlah. mungkin nasib eqah akan sentiasa begini
tak kisah lagi pun. 

kalau nak cerita tentang perasaan eqah mmeng masih sama tak ada yang berubah
masih seperti selalu even eqah tahu eqah tak pernah pun bersendirian 
ada sahaja insan yang datang dan pergi dalam hidup eqah 
tapi itu normal la kan, sebab datang dan pergi seseorang ada hikmahnya
apa yang eqah tahu eqah akan sentiasa berada di sini

tak guna pun nak marah or apalah kan? sebab rancangan Allah lebih baik :)



oh? sedar tak sedar dah nak masuk bulan 5 dah
3 bulan lagi genap eqah 1 tahun dalam perkhidmatan
lama lagi nak tunggu 2 tahun kan? sabar saja
eqah biasa menunggu mungkin memang dah hobi kot :)
aiseh! apala yang eqah merepek ni. lagi sekali mengada!
tak apa. semua jalan cerita hidup kita Allah swt dah susun dengan cantik lagi
bila eqah fikir balik apa yang eqah lalui sepanjang tahun2 yang belakang itu..
hmm. bila fikir balik memang satu pelbagai rasa ada kan kan?\
tapi mungkin memang dah diatur begini dan cabaran lagi untuk hati eqah


bercakap soal hati? hati manusia ini adalah objek yang paling lemah
dari hati inilah datang nya benda yang baik mahupun buruk
hati? objek yang boleh buat kita jauh dari Allah swt
mungkin sebab itu Allah jauhkan kita dari cinta manusia
mungkin Allah nak kita cinta DIA sahaja buat masa ini
bila eqah fikir balik memang cinta manusia begitu berharga bagi eqah tapi ..
kalau itu yang terbaik eqah akan terima gak sebab itu kehendak seseorang
siapalah eqah nak halang, bila hati dah tak sudi, hati sendiri saja syok sendiri la kan ?

perjalanan yang Allah bagi kat eqah memang terasa indah
sangat indah. dari gelak tawa pergi ke tangisan pergi lagi senyum dan gembira dan sedih
macam2 dapat eqah rasa dan eqah sangat sayang akan perasaan itu. 
Alhamdulillah dan syukur eqah mengerti semua yang telah eqah jalani :)

cantik jalan cerita nya sangat cantik tapi memang rasa sunyi tapi eqah tak keseorangan
tipu la kata eqah tak sedih dengan apa yang eqah lalui
tipu juga kalau eqah tak kecewa dengan semua yang eqah harapkan
tapi buat apa nak paksa kalau tak nak?
kalau kena paksa sekalipun eqah dapat apa? 
xda apa pun cuma akan dapat protes dan jadi balik budak kecik hingusan

hello, eqah pun manusia biasa sama macam kamuorang
fikiran eqah masih lagi tidak matang
eqah pun lakukan benda yang jahat
eqah masih lagi seorang budak kecik cengek!
eqah masih lagi cuba jadi lebih positif sebab eqah ni selalu serap caj negitif tau!
emosi masih boleh kawal lagi even masih marah marah marah ajak. 

mak bapak pun masih tegor cara percakapan eqah
wei, eqah ni jenis cakap main lepas, nada tinggi melangit tau
kadang sampai orang salah faham eqah marah n geram
tapi sebenarnya eqah ni mmg jenis nada sinis dan garang
sampai boleh menyusuk jauh ke kalbu seseorang



maaf ya semua :)
eqah masih mencuba mencuba jadi yang lebih baik dari semalam 
mencuba untuk sentiasa tenang 
dan mencuba untuk jadi yang lebih baik

jauh dah melayang cerita eqah ni
dah kembali lagi, eqah tahun ni dan masuk 22 tahun!
okay, lama lagi kot sebab tarikh lahir belom tiba hihi
tahun 2015 ni eqah ada banyak perancangan 
antaranya ialah eqah nak pergi melancong

tapi bila eqah fikir balik nak melancong seorang dri mcm tak seronok tapi eqah nak cuba
mungkin bleh tambah pengalaman hidup dan menluaskan lagi pandangan di dunia Allah ini
nakal sikit sahaja kan kan? hari itu eqah nak pergi Melaka cantik dah tiket dah book 
tapi ada masalah masa tu habis lesap dan hangus semua :( tak jadi la tu~
insya Allah akhir tahun ni mungkin jadi lepas eqah settle kereta eqah

oh ya! nak bagitahu eqah dah ada kereta
biasa sahaja Proton Iriz pun okay la tu
banyak dugaan bila ada kereta 
dah la eqah ni jenis yang bawak kereta macam orang gila
serius! cuba tanya member eqah mmg mereka bengang 
korang bayangkan tak sampai 1 bulan kereta tu dah masuk bengkel gara2 eqah langgar tiang!
tiang hospital lagi tu, cis! kereta klua dari bengkel 1 minggu eqah langgar divider dan cone traffic!
nasib eqah masih hidup dan selamat lagi hari ini!
kalau tak tak tahu laa~ balik kampong bawak 150km/H nak mampos kot!
kalau jalan lurus tak ada hal la ni jalan macam bulan kot. memang cari nahas!
30 min sampai dah Sibu :D gila tak gila sebab seronok dan kepuasan hati!

hmmm, apa apa pun kan yang berlaku dalam hidup eqah, eqah sangat bersyukur!
sebab eqah boleh jalani hidup eqah dengan pelbagai ragam. memang best!
at least masih ada gak insan yang sayang kat kita kan kan?
terus senyum walau hati penuh dengan kedukaan
jangan risau tiada benci, hati eqah masih dapat maafkan :)

okay guys! semoga hari ini lebih baik dari semalam ya! eqah ada kerja nak settle ni.
insya Allah akan keep on updating lepas ni. jangan lupakan eqah tau :* xoxo!






Enjoy reading? Please Leave Ur Step. Thank You^^

0 si Katak:

Katak Setia :*