apabila berkata

by Dayang Hafiqah
kata kata ini sebenarnya ibarat paku. kalau dah termakan kat hati kalau tercabut memang tinggalkan kesan lubang. sampai bila bila pun akan memberi impak dalam kehidupan seseorang. baik kata yang indah mahupun kata yang sebaliknya, sebab itulah orang selalu cakap berhati-hatilah dengan perkataan kerana ia boleh menyakitkan hati seseorang. 
yala kekadang manalah kita perasankan kalau kita dah sakitkan hati seseorang tu. ayat dan nada pun mempengaruhi jugak. bagi kita mungkin cara itu kita dah biasa tapi tidak untuk hati seseorang. ada jenis manusia yang sensetive sangat sampai kita nak tego pun kita fikir 2-3 kali just nak jaga hati dia sebab apa sebab kita sayang dia. sebab kita tak nak sakitkan hati dia. kita tak nak lukakan lagi hati dia yang sedia ada terluka tapi sampai bila kita nak tahan hati dan diam saja sampai tak berkata apa apa. dalam hidup kita kena voice out apa yang kita rasa nak cakap, pandangan orang mungkin kita tak betol tapi sekurangnya kita bagitahu daripada diam saja. sebab apa? kalau asyik diam sampai bila kita nak makan hati kan? 
tak semua benda gak kita mesti voice out sebab kekadang ada jugak sesuatu kita mesti simpan untuk diri kita sendiri, tapi hopefully kita dapat la kawal diri ok? jangan selalu sangat simpan sampai saat terus meletup kebaboom! hahahahaha :p
so let it free. sampai saat kata kata itu kita akan lali nak dengar tapi ada juga kata yang akan buat kita rindu serindu rindunya. sabarlah, Allah sedang menguji hati kita. sekuat mana kita tahan dan berdiri tegoh dengan dugaan yang dia turunkan. sebab Allah sayang kita, Dia rindu rintihan kita, Dia nak kita ingat Dia bukan saja saat sedih, kecewa, sakit tapi Dia nak kita ingat kita saat kita gembira senang dan kita kena syukur dengan apa yang ada dalam keadaan apa jua sekalipun. relex ah hati. jangan ungkapkan sangat rasa sedih tu, nanti ada pulak orang salah faham. manusia ni memang pelik sikit. hahaha. salah faham berleluasa dah sekarang, susah jadinya -.-
baiklah, aku nak belayar ni membawa diri. nanti kalau aku pergi tak ada la blog ni bebunyi lagi. jangan pula masa tu baru rindu dekat aku tau. aku sayang korang semua! cakap yang baik baik nanti hidup pun bahagia. Insya Allah. doakan aku ya. XOXO!

Enjoy reading? Please Leave Ur Step. Thank You^^

0 si Katak:

Katak Setia :*