hm?

by eqahashim

assalamualaikum wbt
alhamdulillah masih lagi bernyawa masih lagi dapat beribadah kepada ALLAH swt
masih mencuba lagi untuk terus ke arahNya :)

oh, direst terus k ke topic hari ini. haha
even aku sendiri tak tahu nak buka topic apa pun :D
hmm. oh! lepas ni aku cuti! cuti kira panjang la tu, seminggu dah syukur Alhamdulillah
dengan suasana yang sangat tidak sporting kat tempat kerja memang aku rela habiskan cuti aku
duduk relax kat rumah lagi elok kot rasanya sebab tak pasti aa
nampak gayanya management mereka di sini semakin down!
tak fikir langsong keadaan kitaorang, kerja lebih lagi lepas tu dibuat macam keldai
lantaklah, janji lepas ni aku cuti, habis pun habis la aku punya cuti umum bulan 6 tu
nampak gayanya susah la nak dapat cuti bulan 6 ni, tak dapat la nak santai2 kot
tak kisah la, janji puasa pertama aku dapat stay kat rumah sendiri 
waa! mesti nikmat yang berganda ganda! tak sabar nak puasa dalam bulan Ramadhan !
naseb baik dah training dari sekarang, Alhamdulillah, seronok sangat. 
puasa ganti settle puasa sunat pun settle :)
dengan puasa kita boleh didik diri kita sendiri sebab tu la aku selalu puasa
moga Allah berkati amalan yang dilakukan 

err, dah la busy nak pindah rumah, sebab tuan rumah tu dapat transfer kat sini
kalau dia tahu nak balik sini tak payah la nak sewakan, hmm
susah kot berurusan dengan manusia yang tak jujur dan mementingkan diri
memang semua tak jadi, nasib baik kakak aku dapat kunci rumah dia
dapat gak aku menumpang kasih kat sana nanti
jimat sikit duit poket kot :p haha!
bulan ni bulan yang agak penat sikit untuk aku
tapi Alhamdulillah dapat lagi bertahan 
cabaran demi cabaran aku tempoh dalam masa yang singkat
penat la jugak tipu la kalau tak rasa nak give up dengan life
tapi bila fikir balik ada lagi kot benda yang patut dilakukan :)
mungkin lebih berbaloi lagi untuk diri sendiri
hati kita ni mudah lemah, better belajar utuk kwal ok!


setiap masalah ada jalan penyelesaiannya
cari tau, usaha dan tawakal
minta bantuan dari ALLAh swt, Insya Allah jumpa juga jalan itu nanti
kadang firasat pertama itu betol, yakin dan percaya!
semua akan baik baik saja
jangan cepat sangat nak mengalah, Allah tak suka hambaNya ada sikap sedemikian :)
even ada rasa nak putus asa kuatkan jugak hati tu!
pulihkan semula semangat tu, kalau tak dapat berehat saja sementara
jap lagi sambong tau jangan terus berhenti :)
doa tu senjata jadi gunakan senjata kita tu


tipu kalau aku cakap aku tak sedih dalam hari aku
bila kenang balik semua yang aku lalui 
sebak sedih tangis semua kembali
tapi, kalau aku terusan bersedih apa yang aku dapat?
kalau aku terus menangis bila pula aku nak merasa keseronokan hidup?
takkan selamanya aku nak bersedih dan kecewa macam ni kan?
yala, rasa tu memang ada sebab aku masih sama
masih berhenti di tempat yang sama dengan satu harapan
itu saja, tapi aku pun perlu jugak jalani kehidupan seharian aku secara normal
normal bercakap, gembira, bergaul, ketawa semua tu aku nak rasa 
nak rasa normal macam mana dia ada bersama aku
even aku tak cakap dah dengan dia tapi tak semestinya hubungan kami putus
hm, tak nak la aku rasa perasaan itu ketika ini, aku nak focus
ada satu perkara yang aku tengah fikirkan
hm...... 

biarlah semua dugaan ini berlalu, pasti ada yang lebih baik mendatang
jangan pernah risau dan sangsi, jangan pulak cepat mengeluh
sabar itu indah, jadi teruskan bersbar, even sakit :)

aku lapa ni jadi aku nak makan dulu!
XOXO!

Enjoy reading? Please Leave Ur Step. Thank You^^

0 si Katak:

Katak Setia :*